Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Psychopati, sociopati a asociálové

„Psychopati, psychopati, jedni,“ křičela paní za odjíždějícím autem. Nedokázal jsem si vůbec představit, co tím přesně měla na mysli. Když jsem procházel kolem ní, podívala se na mě tak přísným znakem, až jsem se lekl. Mé hlasité: „brý den,“ očividně zase vylekalo ji. Nedalo mi to. Zbytek dne jsem neustále přemýšlel nad pojmem psychopat, sociopat a asociál. Další den byla sobota. Věděl jsem, že pokud si ráno poležím, vybaví se mi vodopád obrazů a situací s tímto spojených.

          Po dlouhém telefonickém rozhovoru se kolega obchodník tváří velmi nasupeně a na dotaz: „co ti ten klient udělal?“Odpověděl, že nic. Mě je to jasné. Neprodal. Nikdy jsem nechápal, že mu nevadí prodat třeba i nekvalitní výrobek. Jeho věta: „buďto já nebo on,“ je vcelku svým obsahem jasná. Nemá soucit. Je to přece obchodník. Nemůže brát ohledy, vždyť jde o peníze.

          Nedávno jsem četl, že byly v Asii unesené dvě české dívky. Když pominu naivitu této cesty, tak jak nazvat lidi, kteří unáší pro peníze. A vůbec jim nevadí, že tím způsobí trápení uneseným i jejich rodinám. Častá odpověď: „jde jen o peníze, přece neumřu hlady, tady ti mají peněz dost, jak je jinak donutit mi je dát?“Kam až jsou schopní tito lidé zajít? Až ke smrti. Své nebo těch druhých. 

         Paní v masně, po dlouhém výběru mě dala krásnou kotletku a já platil tisícovkou. Přiznávám, že jsem roztržitý, a proto, když mi vracela nejdříve do pětistovky, já to přijal, peněženku zavřel, poděkoval jsem a šel. Asi po hodině mi „nějak“ došlo, že jsem měl tisícovku. Tak jsem se do masny vrátil a zdvořile se na vrácení zeptal. Musel jsem si vyslechnout, že teď už reklamace není možná. K mému překvapení její kolegyně, která nás udiveně, mezi obsluhováním, pozorovala, jí najednou řekla: „tož ty seš asi blbá, tak mu to vrať.“ Peníze mi vrátila, pak rozčileně odešla někam dozadu. Asi rozdýchat, že o tu pětistovku přišla. Já byl rád, peněz není nazbyt. Ale kde je soucit? Férové jednání? Už mizí? Peníze To vytlačují?  Jedna kamarádka mi nedávno řekla: „Pavle, ty seš vlastně ňouma, neustojíš tuhle krutou dobu.“ Mám sklopenou hlavu a přemýšlím jak se stát asociálem, sociopatem nebo prostě jen bezohledným k bližním i nebližním.

         A teď mi řekněte, potkáváme sociopaty nebo asociály? 

Autor: Pavel Černý | středa 27.3.2013 20:52 | karma článku: 18,95 | přečteno: 1078x
  • Další články autora

Pavel Černý

Z deníku "milionáře"

Pitomej mobil, nepřišel jsem jsem na to jak se do něj ukládá nový úkol. Po pátém zaknutí klávesnice to vzdávám a nalévám si dvojku šardoné. Ještě, že mám tužku a papír, tohle snad nebudou modernizovat. Tak, a jsou zase tři ráno. Kruci, brzo stávám. Teď nevím jestli jsem Karlovi volal, že ráno jedem.

22.7.2013 v 12:33 | Karma: 6,52 | Přečteno: 722x | Diskuse| Společnost

Pavel Černý

tHe tHajemství

The Secret se skloňuje v tolika řečích a nářečích, že už brzo budou tato slova vyslovovat jako první i miminka. Každý z Vás si asi říká proč se pouštím na tenký led s takovými osobnostmi? Mám jednoduchou odpověď. Protože na to mám schopnosti.

20.6.2013 v 13:50 | Karma: 7,52 | Přečteno: 317x | Diskuse| Společnost

Pavel Černý

Seminář MIO - setkání podnikatelů a budoucích milionářů

Tak jsem Tam byl a byl jsem tam rád. Prý mi tam vymyli mozek. A je to vážné, vůbec mi to nevadí. Na svou obranu říkám, jsem při vědomí a uvědomuji si čím jsem prošel a rád bych, aby mi TO zůstalo na věky.

13.5.2013 v 0:21 | Karma: 7,48 | Přečteno: 484x | Diskuse| Společnost

Pavel Černý

Pravdy a lži minulosti

Má nebo nemá pravdu bojovník za pravdu Nidal Saleh? Aneb lži o čemkoliv stale žijí.

6.5.2013 v 1:11 | Karma: 8,21 | Přečteno: 474x | Diskuse| Společnost

Pavel Černý

Všej nej sám sobě

Jsem už známý tím, že narozeniny a jmeniny neoslavuji, protože jsem nepřikládal těmto dnům větší význam než dnům jiným. Přesto je každý den vyjimečný. Svůj názor jsem, pro dnes, změnil.

22.4.2013 v 15:03 | Karma: 5,82 | Přečteno: 193x | Diskuse| Společnost

Pavel Černý

Povzdechnutí: „Esoterici na hrad a na důležitá místa..“

Povzdechnutí ja místě. Proč? Vždyť se rozhlédněte. Kam mé oko dohlédne, tam je buď sluha něčího nesmyslného nařízení, a tyto sluhy považuji za stejně odpovědné jako strůjce, nebo chamtivec,

18.4.2013 v 12:40 | Karma: 7,36 | Přečteno: 417x | Diskuse| Ostatní

Pavel Černý

Domácí násilí

I když titulek jasně hovoří o domácím násilí, mě připadá, že titulek více ukazuje, co prožíváme jako občané dnes a denně.

3.4.2013 v 20:30 | Karma: 11,15 | Přečteno: 606x | Diskuse| Politika

Pavel Černý

Seznamka, když to doma nevyjde

Muž pro Vás. Ženy pro Vás. Tak vypadají často titulky na webových stránkách novodobých seznamek. Co ale slibují? Lásku ne, v to už asi nikdo nevěří. Maximálně, že u sešlé se dvojice přeskočí jiskra. Ale i to se děje zřídka. A tak nám nezbývá nic méně, než sex.

3.4.2013 v 14:30 | Karma: 12,62 | Přečteno: 919x | Diskuse| Společnost

Pavel Černý

O bylinkách

Jako rodina, se ženou máme tři děti, rádi jezdíme na Troják. Na jedné z mnoha luk jsem ulehl do trávy. Klíšťák neklíšťák únava udělala své. Ležel jsem na zádech. Po chvíli jsem stočil oči vzhůru. Zamrazilo mě. Tak velikou pampelišku jsem ještě neviděl. Asi to byla královna. Napadlo mě se zeptat na zdraví a jinézdvořilostní věci.

29.3.2013 v 10:05 | Karma: 11,11 | Přečteno: 565x | Diskuse| Společnost

Pavel Černý

Tak jiný pohled na partnerské vztahy..

„Když ji miluješ, nemáš co dál řešit,“ říká můj kamarád z Prahy 9. Ale až takovou reakci bych nečekal a asi sám, byť jsem velmi inovátorský, bych to nedokázal. Oh yea. Ale chtěl bych. Tento nový pohled na nevěru a reakce podvedeného...no tohle. Blázen jeden.

29.3.2013 v 1:20 | Karma: 13,58 | Přečteno: 640x | Diskuse| Společnost

Pavel Černý

Životní úkol

Tak nejčastější otázka u mind-readera je na životní úkol. Jeden "chce být" pečovatelem, druhý strážcem bezbranných, jiný je velmi bohatý, další zase slepý...existuje skutečně nějaký úkol, který máme splnit?

26.3.2013 v 16:39 | Karma: 7,51 | Přečteno: 319x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 12
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 561x
Jsem mystik - praktik, který tu občas napíše, i když to vlastně neumí...www.skoladiagnostiky.cz

Seznam rubrik